Företagssamarbeten 4.0

Så skapar vi nytänkande företagssamarbeten som ger ökade intäkter och större effekter

Välkommen till en digital utbildning som ger dig kunskap som direkt kan omvandlas i ditt dagliga arbete och bidra till att skapa nöjdare företagspartners och högre intäkter.

Utbildningen riktar sig till dig som representerar en ideell rättighet och arbetar med företagssamarbeten och som vill bidra till att din organisations sponsorarbete når absolut högsta nivå.

Eftersom vi verkar i en snabbt föränderlig värld med nya trender och samarbetsstrukturer så kommer innehållet att vara relevant för dig, oavsett om du arbetat med frågorna i många år eller är relativt ny inom området.

iStock-624492258.jpg

Vad säger tidigare deltagare om Företagssamarbeten 4.0?

 

"En komplett introduktion i hur man bygger företagssamarbeten strategiskt och relationellt. Den har hjälpt mig att komma vidare i hur vi som organisation ska kommunicera och sätta pris på våra immateriella värden i både korta och långsiktiga samarbeten".

— Ellen Eriksson, Företagsansvarig Mattecentrum
Tidigare deltagare Företagssamarbeten 4.0

 

”Fick massor av konkreta verktyg, tankar och idéer som jag redan veckan efter kunde använda i möten med potentiella företagssamarbeten. Även givande utbyte med övriga deltagare och få höra hur de arbetar. Rekommenderas!

— Kajsa Hagskog, Företagsinsamling och stiftelser Suicide Zero
Tidigare deltagare Företagssamarbeten 4.0

”Utbildningen Företagssamarbeten 4.0 gav spännande inblick i hur andra lyckats med företagssamarbeten med konkreta tips som direkt kan användas i vår verksamhet. Jag hade även stort utbyte, med aktivt lärande, av övriga deltagare i gruppen.”

— Jonas Berglund, Företagsansvarig Sveriges Stadsmissioner
Tidigare deltagare Företagssamarbeten 4.0

 

"Utan tvekan den bästa utbildningen om man arbetar med företagsinsamling. Oavsett om du är erfaren insamlare eller helt ny i gamet har utbildningen mycket att tillföra både i form av konkret fakta men även som inspiration till nya banor att tänka i. Dessutom mycket trevligt att träffa andra insamlare i Sverige!"

— Johanna Salenfalk, Räddningsmissionen
Tidigare deltagare Företagssamarbeten 4.0

Kursupplägg och innehåll

Kursen innehåller fyra träffar totalt. Kursen genomförs online via Zoom. Vi erbjuder maximalt 20 platser.

Kursen består av en mix av föreläsningar som ges av ämnesexperter och diskussioner som sker i smågrupper mellan deltagare. Kursen innehåller reflektionsfrågor att fundera på mellan träffarna.

Vi lyfter insikter från forskning och undersökningar tillsammans med praktiska case och erfarenheter från vad som driver framgångsrika samarbeten mellan ideella organisationer och näringslivet.

Kursträff 1 - Trender och drivkrafter

  • Trender i branschen.

  • Företagens motiv till samarbete.

  • Roll för ideella organisationer i relation till näringslivet och civilsamhällets aktörer.

Kursträff 2 - Paketering och prissättning

  • Potentiella kommersiella värden för en rättighetsinnehavare.

  • Erbjudande och prissättning.

  • Mekanismer i samarbeten – vikten av relevans och effekt, avsändare av samarbetet etc.

  • Lagstiftning kring skatter.

Kursträff 3 - Framgångsfaktorer för bra samarbeten

  • Bakom kulisserna på Sveriges största företagskampanj: Rosa bandet.

  • Försäljningsteknik.

  • Målsättning och effektuppföljning.

Kursträff 4 - Framtid

  • Nu tar vi nästa steg

  • Summering av de tre tidigare träffarna

  • Frågestund

 

Vem är kursen till för?

Kursen riktar sig till dig som representerar en ideell rättighet och arbetar med företagssamarbeten och som vill bidra till att din organisations sponsorarbete når absolut högsta nivå.

Pris och anmälan

6.000 kronor (exklusive moms).

Det finns idag ingen ny kursstart planerad. Vi hänvisar istället vidare till Sponsring 2030 som är planerad att starta hösten 2024.

För att få mer information om kursen, vänligen kontakta Åsa Karlsson på Rättighetsbyrån på asa@rattighetsbyran.se eller 073-629 56 30

 

Kursledare

Åsa Karlsson

Åsa har arbetat med social hållbarhet de senaste 15 åren inom organisations- och idrottsvärlden. Hon har tidigare representerat Stiftelsen Friends, Lagardére sports och Professor Arne Ljungqvist Anti-Doping Foundation.

 

Björn Stenvad

Björn har varit verksam i sponsorbranschen i över 15 år som analytiker och rådgivare till många av Sveriges största sponsorer och rättighetsinnehavare. Han är utbildad civilekonom med inriktning marknadsföring.

 
 

Intresseanmälan

Anmäl ditt intresse till Företagssamarbeten 4.0.

iStock-535420492.jpg