Nu lanseras Svenskt Publikforum

Rättighetsbyrån har nu tillsammans med Propublik tagit initiativ till Svenskt Publikforum. Det har startats för att stimulera till ett ökat erfarenhetsutbyte för alla som arbetar med evenemang. Ambitionen är att också kunna agera som katalysator i publikrelaterade frågor. 

Som allra första aktivitet arrangerades den 27 november ett webbinarium med rubriken Nya intäkter för evenemangsarrangörer. Till den första aktiviteten hade ett 50-tal evenemangsarrangörer anmält sig. Deltagarna fick tal del av konceptet bakom Svenskt Publikforum som presenterades av initiativtagarna Björn Stenvad, vd på Rättighetsbyrån och Jan Ednertz, vd på Propublik. De båda förklarade att Svenskt Publikforum startats för att vara ett kunskapsforum för upplevelsebranschen där publikfrågor ska vara utgångspunkten. Genom detta initiativ ska evenemangsaktörer ges kraft att utveckla sina affärer mot den privata marknaden och då främst publiken vid evenemang.

Vi fick vid detta webbinarium också ta del av två inspirerande case och två hockeyklubbar som berättade om hur de skapat nya intäkter under pandemin. Först ut var Kevin Johansson som är kommunikationschef på Brynäs IF och presenterade konceptet Privatpartner. Därefter gav Niklas Nestlander som är marknadschef på AIK Hockey inblick i hur klubben arbetat med kampanjen TIFO-biljetter. Båda två delade med sig av sina lärdomar och erfarenheter av att vara nyskapande inom området, vilket gav mycket inspiration.

Svenskt Publikforum kommer vara en digital samlingspunkt som samlar kunskap och tips till alla medlemmar av forumet. Det kommer att arrangeras digitala eller fysiska seminarium vid två tillfällen per år. Nyhetsbrev kommer att skickas ut en gång per kvartal. På Svenskt Publikforums hemsida går det bra att bli medlem i forumet och allt är kostnadsfritt.


För frågor om Svenskt Publikforum, vänligen kontakta:
Björn Stenvad - Initiativtagare
bjorn@rattighetsbyran.se eller 073-938 51 81

Frans Fransson - projektledare
frans@rattighetsbyran.se eller 070-9144187

SPF-logga-svart-utan-M-600x150-vekt.png
Föregående
Föregående

Nu startar vi Sponsorcoachen

Nästa
Nästa

Rättighetsbyrån rekryterar