Sponsorbranschens nya era

Vi på Rättighetsbyrån har under mars och april månad genomfört undersökningen Right trends. Studien har genomförts åtta gånger sedan 2010. Right trends är en temperaturmätare på utvecklingen av rättigheters sponsorarbete.

Bland respondenterna återfinns några av Sveriges mest etablerade rättighetsinnehavare inom idrott, kultur och sociala organisationer. Totalt deltog 83 respondenter i årets undersökning och studien genomfördes via webbintervjuer.

Vår slutsats är att branschen nu är på väg in i en ny era. Björn Stenvad som är vd och grundare på Rättighetsbyrån förklarar det på följande sätt:

”Vi ser en spännande utveckling där rättigheterna nu arbetar för att leverera på företagens affärskritiska behov, oavsett om det är digital marknadsföring, hållbarhet eller medarbetarfrågor. Vi ser också att rättigheter nu på riktigt strävar efter att mäta effekterna av sina samarbeten. Vi är inne i en viktig och intressant professionalisering av branschen som vi ser fram emot att fortsätta följa.”

Om du vill ta del av rapporten i sin helhet så går det utmärkt att ladda ner den här.

Trevlig läsning önskar vännerna på Rättighetsbyrån.


För frågor om Right trends, vänligen kontakta:

Björn Stenvad - vd och grundare
bjorn@rattighetsbyran.se eller 073-938 51 81

Föregående
Föregående

Rättighetsbyrån anställer La Liga-student

Nästa
Nästa

Nu lanseras ny utbildning för ideell sektor