Krönika: Sponsringens nya era är här

Björn Stenvad.JPG

Björn Stenvad som är vd och grundare på Rättighetsbyrån skriver i en krönika i handbollsmagasinet Stürmer Foul om att sponsringens nya era är här. Han delar med sig av värdefulla tips på hur idrottens rättigheter bör arbeta för att utveckla sitt sponsringsarbete och möta sponsorernas efterfrågan.

”Utifrån våra affärsbehov så skulle vi behöva hjälp med att driva trafik till vår sajt och skapa digital kundkonvertering”, säger en potentiell sponsor i samtalet med en av Sveriges större idrottsklubbar.

Klubbens representant tittar i partnerkatalogen och ger ett förslag om att silverpaketet kanske skulle passa. Ett paket med exponering i arenan, nätverksmöjligheter och biljetter.

Detta är ett samtal som är hämtat från verkligheten och ger en beskrivande bild kring hur det kan se ut i idag på många håll. Hur ska man då göra för att bättre förstå sponsorernas krav och önskemål? I krönikan får du läsa om tre konkreta tips på vad idrottens rättigheter bör prioritera i sitt arbete för att utveckla sitt sponsringsarbete. Dessa tips bygger bland annat på analysen från studien Right Trends som vi på Rättighetsbyrån presenterade tidigare i år.

Läs Björn Stenvads krönika i tidningen Stürmer Foul

Föregående
Föregående

Podd: Idrott och hållbarhet

Nästa
Nästa

Rättighetsbyrån anställer La Liga-student