Årets lokala rättighet - BK Häcken

Vinnarbilden med Joakim Geigert, Thomas Anderson, Åsa Karlsson, Björn Stenvad, Sofia Falk, Frans Fransson och Sally Johansson.

Vi är stolta och glada över att kunna meddela att BK Häcken tillsammans med Rättighetsbyrån tog hem Gyllene Hjulet i kategorin Årets lokala rättighet!

Gyllene Hjulet hade i år samlat branschen till en gemensam galakväll på Münchenbryggeriet i Stockholm. Gyllene Hjulet arrangeras av branschorganisationen SES (Sponsrings- och Eventsverige). Tävligen hyllar aktörer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt. Denna kommunikationstävling har funnits sedan 1998 och belönar varje år projekt som visat på stor kreativ höjd och effektfullt genomslag.

Tillsammans med BK Häcken var vi en av totalt tre kandidater som var nominerade i Gyllene Hjulet och kategorin Årets lokala rättighet. I kategorin fanns även Samhällsmatchen och Spelvärden spelar roll nominerade. Silverhjulet i samma kategori gick till Samhällsmatchen med Pack Train, Hammarby Fotboll och Stena Fastigheter.

Så här löd nomineringen för vinnarbidraget:

“Årets lokala rättighet arbetar långsiktigt, med en tydlig strategi och har genererat tydligt uppsatta mål och kärnvärden. Vinnaren har dessutom lyckats överträffa målen inom hållbarhet, intäkt och utveckling för ungdomar. Ständig utveckling ligger i deras DNA, sin tydliga position och genuinitet gör dom till en värdig vinnare. De är lika bra utanför planen som på plan. Från Hisingen till Framtiden.”

BK Häcken är idag en av Sveriges mest jämställda fotbollsföreningar och har allra störst medial räckvidd i hela fotbolls-Sverige. De har lyckats skapa stora framgångar på planen, tillsammans med starka kommersiella framgångar. Samtidigt är deras partners några av de mest nöjda i sponsor-Sverige. De har ökat sina intäkter med 22 MSEK de senaste 10 åren. Vi på Rättighetsbyrån är väldigt stolta över detta pris och vårt långvariga samarbete med BK Häcken. Nu fortsätter vi utvecklingsresan framåt!

Föregående
Föregående

Björn Stenvad invald i SES styrelse

Nästa
Nästa

Nu lanserar vi Sponsoreffektguiden