Nu lanserar vi Sponsoreffektguiden

Nu lanserar vi på Rättighetsbyrån, tillsammans med våra vänner på Upplevelseinstitutet, Sponsoreffektguiden. Vi är övertygade om att kunskap driver utveckling. Och genom denna guide vill vi bidra till att fler företag arbetar professionellt med sin uppföljning av samarbeten och sponsorskap.

Vi ser att det investeras mer i sponsring och partnerskap än någonsin tidigare. Samtidigt vet vi att färre bolag mäter effekterna av sponsring i jämförelse med traditionell reklam. Vi vet också att många företag inte sätter affärsmässiga mål med sina sponsorsamarbeten. Detta vill vi se till att ändra på. Och därför har vi tagit fram en guide som hjälper branschens olika aktörer i sitt uppföljningsarbete.

Sponsoreffektguiden är en guide för sponsorer och rättighetsinnehavare i syfte att ännu bättre kunna följa upp och mäta effekterna av sponsring. Det är en steg-för-steg-guide som innehåller tio olika punkter att kunna checka av för att nå framgång i sitt utvärderingsarbete.

Så här säger Björn Stenvad, vd och grundare på Rättighetsbyrån om varför denna guide behövs:

- Vi vill bidra till att företag arbetar mer professionellt med sin uppföljning av satsningar inom sponsring. Vi är nämligen övertygade om att ökad förståelse för sponsringens effekter kommer leda till att fler företag skapar mer effektfulla samarbeten och över tid ökar sina investeringar i sponsring.

Vi hoppas att denna guide ska bidra till att man som läsare också får nya tips och tankar om hur man kan förenkla arbetet med att följa upp effekterna av sina samarbeten.

Här kan du ladda ner Sponsoreffektguiden


För frågor om Sponsoreffektguiden, vänligen kontakta:

Björn Stenvad - vd och grundare
bjorn@rattighetsbyran.se eller 073-938 51 81

Föregående
Föregående

Årets lokala rättighet - BK Häcken

Nästa
Nästa

Sponsoreffektdagen 2022