Sponsoreffektdagen 2022

Den 30 september arrangerade Rättighetsbyrån tillsammans med Upplevelseinstitutet konferensen Sponsoreffektdagen. Syftet med dagen var att djupdyka i frågan om sponsoreffekter och diskutera och inspirera till utveckling.

Vilken härlig dag det blev tillsammans med alla 110 gäster som kom till Citykonferensen i Stockholm. På plats fanns rättighetsinnhavare, sponsorer, konsulter och branschföreträdare.

Från scenen kunde gästerna ta del av fyra olika dragningar med lika många talare. Andreas Andersson Åkerling som är vd på Upplevelseinstitutet ramade in dagen med att tala om varför sponsring är nyckeln till framgång och potentialen som finns om man använder sponsring på rätt sätt. Därefter presenterade Björn Stenvad, vd och grundare på Rättighetsbyrån, vad forskningen säger om sponsring och effekter. Han berättade också mer om TAKKA-modellen som vi på Rättighetsbyrån utgår ifrån i vårt arbete, i syfte att skapa effektfulla samarbeten.

Efter fikapaus entrade dagens första externa talare scenen. Cecilia Perlind, som är Senior Director Market & Client på Kantar, talade om de långsiktiga effekterna på varumärken, och hur sponsring kan vara en del av detta. Vid konferensens sista pass talade Daniel Hegborn, som är Business Director på Passion Lab, om hur engagemang och känslor skapar varumärkeseffekt och affärsnytta.

Tack till alla talare och gäster som deltog under dagen. Och om du inte närvarade så går det nu att ta del av de fyra föreläsningarna i efterhand. Tillsammans ser vi till att skapa utveckling och flytta fram positionen för sponsring ännu ett steg!

Föregående
Föregående

Nu lanserar vi Sponsoreffektguiden

Nästa
Nästa

Insikter från EffDay om marknadsföringens effekter